На допомогу вчителеві


Електронні версії підручників для 1 класу 
Математика 1 клас (Логачевська С.П.) 2 ч.
«Математика» 1 клас  (авт. Логачевська С. П.; Логачевська Т. А.; Комар О. А.) ТОВ “Літера ЛТД”-2018 1 ч.
«Я досліджую світ» 1 клас (у 2-х частинах)  (авт. Большакова І. О.; Пристінська М. С.) ТОВ “Видавництво “Ранок”-2018
«Українська мова. Буквар» 1 клас (у 2-х частинах)  (авт. Большакова І. О.; Пристінська М. С.) ТОВ “Видавництво “Ранок”-2018
Підручники 1 клас

Електронні версії підручників для 4 класу 
Збірники завдань для підгоовки до ДПА
Математика в-во "Освіта"
Українська мова в-во "Освіта"
Читання в-во "Освіта"
Математика в-во "Ранок"
Українська мова в-во "Ранок"
Читання в-во "Ранок"

Електронні версії підручників для учнів 4-х класів
М.В.Богданович, Г.П.Лишенко Математика 4 клас
В.О.Науменко Літературне читання 4 клас 
М.С.Вашуленко, С.Г.Дубовик, О.І.Мельничайко Українська мова 4 клас
Гільберг Т., Сак Т., Природознавство 4 клас
О.В.Тагліна, Г.Ж.Іванова Я у світі 4 клас
Власова В. Образотворче мистецтво 4 клас
 О. КліщТрудове навчання 4 клас
Гнатюк О. Основи здоров'я 4 клас
О.В.Лобова "Музичне мистецтво" 4 клас 
Ломаковська Г., Проценко Г., Ривкінд Й. "Інформатика" 4 клас
Англійська мова Карп'юк О.Д. 
                         Електронні версії підручників для 3 класу 
Хрестоматія по літературному читанню
Відеозвернення сучасних письменників
Ф.М.Рівкінд, Л.В. Оляницька Математика 3 клас
В.О.Науменко Літературне читання 3 клас 
М.Д.Захарійчук, А.І. Мовчун Українська мова 3 клас
О.Д.Карп'юк Англійська мова 3 клас
Ірина Грущинська, Природознавство 3 клас
О.В.Тагліна, Г.Ж.Іванова Я у світі 3 клас
Корнієнко М.М., Крамаровська С.М., Зарецька І.Т .Інформатика
Олена Калініченко, Вікторія Сергієнко Образотворче мистецтво 3 клас
В.К. Сидоренко, Н.В. Котелянець, О.В.Агаєва Трудове навчання 3 клас
І.Д.Бех. Т.В.Воронцова, В.С.Пономаренко, С.В.Страшко Основи здоров'я 3 клас



                           Електронні версії підручників для 2 класу 
В.О.Науменко Літературне читання 2 клас 

"Перлинка" Книга для літературного читання 2 клас 
(у зв'язку з великим розміром файлу, його перегляд можливий тільки після завантаження на комп'ютер)









                             Електронні версії підручників для 1 класу 



М.Д.Захарійчук, В.О.Науменко Буквар 1 клас

(у зв'язку з великим розміром файлу, його перегляд можливий тільки після завантаження на комп'ютер)

Переглянути




Ф.М.Рівкінд, Л.В. Оляницька Математика 1 клас

Переглянути







  Ірина Грущинська, Природознавство 1 клас

  Переглянути








 Олена Ккторія Сергієнко Образотворче мистецтво 1  клас

Переглянути





 Віктор Сидоренко, Наталка Котелянець, Трудове  навчання 1 клас

 Переглянути



 І.Д.Бех. Т.В.Воронцова, В.С.Пономаренко, С.В.Страшко  Основи здоров'я 1 клас

 Переглянути











М.С. Вашуленко  "Буквар" (у зв'язку з великим розміром файлу, його перегляд можливий тільки після завантаження на комп'ютер)


 

Воскресенська Н.А.,Свашенко А.О

Буквар "Сонечко"






Карпюк О.Д. English 1 













Лепбук: як зробити своїми руками і де скачати шаблони







Лепбук – інтерактивна папка для дітей та особлива організація навчального матеріалу на певну тему. Що потрібно, щоб його зробити своїми руками, та у якій послідовності діяти – читайте далі.
Обираємо темуТемою папки-лепбуку може бути абсолютно будь-яке явище, предмет чи істота. Усе залежить від рівня знань тих, для кого ви його виготовляєте. Приклади тем: «Зимуючі  птахи», «Дикі тварини», «Материки», «Польові квіти», «Дні тижня», «Пори року». Залежно від віку дітей подумайте, наскільки глибоко ви збираєтеся занурюватися в тему. Від цього і буде залежати кількість розгорток й деталей вашого лепбука.
Складаємо планПісля того як ви визначилися із темою, візьміть листок, ручку та напишіть план. Ви помиляєтеся, якщо вважаєте, що лепбук – це просто розворот з малюнками. Він має бути добре продуманий, щоб максимально структурувати інформацію та видати її цікаво і творчо. З чого почати, в яку боку розгорнути тему, які нюанси висвітлити?
Малюємо макетПрийшла черга візуалізувати свій проект. Ви маєте чітко уявляти, що і в якому місці буде розташовано – малюнки, кишеньки, вкладки, книжечки і інші деталі. Малюємо усе це від руки на звичайному листку паперу.
Розмір лепбукаСтандарт – папка А4 в складеному вигляді або А3 у розгорнутому. Такі формати вважаються найзручнішими, однак це не є догмою.
У лепбуці можуть бути такі елементи:
– кишеньки різної форми та розміру (також у вигляді книжечки чи «гармошки»);
– конвертики;
– віконця;
– дверцята;
– стрілки;
– карточки;
– елементи, які можна витягувати;
– елементи, які повертаються навколо своєї осі;
– пазли.
Що потрібно, щоб зробити лепбук:
– картонна папка-основа;
– звичайний та кольоровий папір;
– ножиці;
– клей-олівець;
– степлер;
– скотч;
– декоративні елементи (за необхідності).
Готові шаблони кишеньокСкачати готові шаблони для кишеньок можна ТУТ.
Готові шаблони лепбуківВеликий вибір лепбуків, доступних для скачування (в основному – англійською мовою, однак їх можна використати як зразок):




















Кейс-урок «Тварини взимку. Як зимують птахи. Зимуючі та осілі птахи» . Автор – Тетяна Гребенюк. Кейс-урок складається з 11 етапів.
ЕТАП ПЕРШИЙЯк зимують звірі взимку. Пригадування вивченого про зимівлю звірів:
– Презентація ЛЕПБУКА «Як звірі готуються до зими»;
– Кадри з фільму «Життя тварин узимку» та бесіда, як вони зимують.
– Тест-гра «Які тварини сплять взимку»;
– Пісенька «Чому ведмідь спить узимку».
ЕТАП ДРУГИЙЯка користь від птахів? Що було б, коли б птахів не було? Дебати. Виступи «екологів»  з кожної групи.
– Висловлення, міркування  дітей;
– Слухання «Пташиних голосів»;
– Метод «Обери позицію» або « Голосування». Що страшніше для птахів узимку – голод чи холод? Обговорення.
ЕТАП ТРЕТІЙРозповідь учителя про перелітних птахів. «Детективи» – про зимуючих птахів:
– З кожної групи («Снігурі», «Шишкарі», «Синички» та «Горобці») обираються «детективи», які готували матеріал про зимуючих птахів;
– «Детективи» – про зимуючих птахів (одночасний перегляд відео).
ЕТАП ЧЕТВЕРТИЙКейс «Пташина математика»:
– Робота в групах «Снігурі», «Горобці», «Синиці», «Шишкарі».
ЕТАП П’ЯТИЙМузична фізхвилинка: «Пісенька про горобчика».
ЕТАП ШОСТИЙКейс «Зимівля птахів у рідній мові»:
– Кейс-завдання «Відгадування анаграм»;
– Ділимо для переносу назви всіх птахів;
– «Мозковий штурм» (скласти найдовше речення).
ЕТАП СЬОМИЙДитяча творчість «Пташиний світ»: виставка дитячих робіт.
ЕТАП ВОСЬМИЙКейс « Пташиних загадок».
ЕТАП ДЕВЯТИЙ«Літературна морока» – про життя птахів узимку у віршах:
– Аналіз творів з літературного читання про птахів узимку (Ліна Костенко «Синички на снігу», Анатолий Качан «Крихта хліба»);
– Ситуативна вправа «Скуштуй крихту і скажи, що ти  відчуваєш…»;
– Гра «Загадки-добавлянки».
ЕТАП ДЕСЯТИЙ«Лайфхакери» – презентація сучасних годівничок:
– Що покласти в годівницю?
– Колективне складання меню для птахів;
– Триллер з життя птахів.
ЕТАП ОДИНАДЦЯТИЙРефлексія та самооцінювання:
– Інтерактивна гра «Мікрофон»;
– Оцінювання (за допомогою смайликів);
– пісня «Снігурі».
Повний матеріал уроку (разом з усіма фото, відео та малюнками) можна скачати ТУТ.

Infosvit
 

Школа вчителя першого класу


40 нестандартних уроків (З досвіду роботи вчителів початкових класів ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 м. Шепетівки)- переглянути матеріал
РОЗРОБКИ ЗАНЯТЬ ШКОЛИ МАЙБУТНЬОГО ПЕРШОКЛАСНИКА
Методичний порадник (З досвіду роботи вчителів початкових класів ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 м. Шепетівки: Гальчин Н.І., Герасименко В.А., Дем’янчук І.О., Марченко Н.М., Поліщук С.А., Сидорова Н.М. Федорук В.Л) - переглянути матеріал
Запис вебінару Цепової Ірини Вікторівни "Виховання гуманної творчої особистості першокласника на уроках навчання письма" 

Про робочий шум і правила

Тетяна Іванівна — учитель початкової школи. У неї великий клас, 34 учні, діти в основному з гарними здібностями, але досить гучні й неорганізовані. Щоб привернути до себе увагу, вона підвищувала голос, діти на кілька хвилин замовкали, потім знову починався спільний шум. З кожним разом вони все менше звертали увагу на лементи вчителя й Тетяні Іванівні доводилося говорити все голосніше й голосніше. У результаті через пару місяців такої роботи з класом нестямні крики вчителя були чутні по всьому поверсі початкової школи. І головне, що її учні звикли до подібного проведення уроку й не звертали уваги на її спроби вести урок.

Перше й основне, у чому полягає проблема Тетяни Іванівни, — сила голосу: окриками або криками відновити робочу обстановку надовго практично неможливо. Всю пристрасть своєї вчительської натури Тетяна Іванівна перенесла на роль «дресирувальника» і при цьому потерпіла оглушливе фіаско. А треба б почати із професіоналізму...



Неважливо, з яким ви працюєте класом — першим, п’ятим або десятим,— установіть правила й суворо їх дотримуйтесь. Насамперед визначте для себе поняття «шум на уроці». Є робочий шум, що є необхідним елементом уроку, наприклад, під час обговорення завдання (у групах, парах, трійках та ін.), взаємоперевірки домашнього завдання, проговорювання відповіді напівголосно. Існують моменти на уроці, коли має бути абсолютна тиша (учитель пояснює новий матеріал, умови завдання, методику проведення досліду; іде самостійна робота, весь клас слухає учня, що відповідає та ін.) А ле досвідчений учитель чудово знає, що 45 хвилин абсолютної тиші — це нереально й не потрібно.
Розплануйте урок таким чином, щоб періоди абсолютної тиші й робочого шуму чергувалися. Тоді вам буде нескладно керувати уроком, а для учнів він не перетвориться на «катування мовчанням».

Повернемося до правил. У кожного вчителя вони свої, у когось зарегламентоване все, у когось досить ліберальна обстановка на уроці.

1. Головне правило тиші. Коли вчитель говорить, усі мовчать. Одна з розповсюджених учительських помилок полягає в тому, що вчитель починає розповідь, а учні продовжують розмовляти. Досягніть спільної й повної уваги.
Почніть із фрази: «Зараз я вам поясню умови практичної роботи». Тим самим ви акцентуєте увагу на важливості моменту. Розмова двох учнів триває. Замовкніть й уважно подивіться на тих, хто розмовляє. Якщо реакція з їх боку відсутня, є кілька варіантів. Найменш дієвий — назвати прізвище учня або кинути фразу «Замовкни». Другий варіант більш дієвий: «На практичну роботу вам було відведено двадцять п’ять хвилин, але оскільки хлопчики мене не чують, ми почекаємо, поки вони наговоряться, потім тільки я вам поясню, що треба робити»
·         Поясніть нам, вони все одно нічого не знають.
·         Ні, я поясню завдання, коли мене будуть слухати всі в класі.
·         Уже залишилося двадцять хвилин до кінця уроку!
·         Так, час працює проти вас. Мені дуже шкода... але роботу здасте по дзвінку.
Після такого діалогу ви доможетеся необхідної тиші, якщо під час пояснення знову хтось заговорить, зупиніться:
«Ми теж почекаємо тебе...» У подібних ситуаціях роль найбільш зацікавленого в тиші переходить від учителя до учнів. Саме клас буде робити зауваження тим, хто розмовляє, а вчителеві залишиться тільки почекати абсолютної уваги.

2. Правило поваги. Не переривати розповідь учителя. Привчіть своїх учнів ставити питання або коментувати щонебудь після пояснення. Обговоріть правила, що робити в такій ситуації — підняти руку, записати питання на аркуші паперу й передати вчителеві й т. ін.

3. Правило піднятої руки. Учитель запитує тільки того, хто піднімає руку, а не викрикує відповідь із місця. Якщо у вас є практика виставляння оцінки за роботу на уроці (а це дуже гарна й діюча практика), буде доречним дотримуватися й цього правила. Це допоможе під час опитування (не важливо, на якій стадії уроку та в якій формі це відбувається) підтримувати в класі елементарний порядок. Для початку програйте ситуацію кілька разів, акцентуючи на ній особливу увагу. Запишіть на дошці прізвища тих, хто відповідає на питання. Кожна правильна відповідь, що пролунала після піднятої руки, отримує «+», кожен вигук з місця «-». «Отже, давайте подивимося на наші результати: Наталка дала правильні відповіді на вісім питань, Сергій теж відповів вірно на вісім питань, але двічі викрикував їх з місця, тому він одержує 8 — 2 = 6 балів. Але зараз я не буду виставляти цю оцінку в журнал, я сподіваюся, ти знову будеш відповідати, уже не викрикуючи, а піднімаючи руку, як ми домовилися...» — учитель був великодушний і дозволив учневі «увійти в правило».



4. Рахую до п’яти. Закінчується контрольна або самостійна робота. Щоб швидко й без утрат для нервової системи вчителя зібрати роботи, скажіть чарівну фразу: «Рахую до п’яти, усі зошити повинні бути на першій парті».
Клас, що привчений до цього правила, усе зробить вірно й організовано, не встаючи через парту й не гаючись, учні послідовно передають зошити попереду сидячим. Це дозволить уникнути ще одного неприємного моменту, коли хтось хитрить і списує, скориставшись метушнею під час здачі контрольних зошитів.

5. Правило двох хвилин. Можна, звичайно, уявити собі зовсім фантастичну ситуацію, що ваші учні ідеально виконують правила, які встановлені на уроці. Але діти є діти, особливо молодші, зазвичай їм важко всидіти на місці 45 хвилин у ролі ідеально розумної й слухняної ляльки. Їм хочеться потягнуться, розім’ятися, зробити ковток води, щось термінове сказати приятелеві й т. ін. Як бути в цій ситуації?
Домовтеся, що якщо у вас не буде зауважень (принципових) у ході уроку до класу, ви подаруєте їм дві хвилини вільного часу, вони можуть їх використати як завгодно, устати, походити, поговорити тощо, але тільки дві хвилини. Виберіть Хоронителя часу, який для більшої ваги забереться на стілець й уважно стежитиме за стрілкою секундоміра. За десять секунд до закінчення перерви він починає зворотний відлік, і це служитиме сигналом, що треба повернутися на місце й приготуватися до продовження уроку.

У початковій школі або в п’ятому-шостому класі, коли приходить новий учитель, для більш швидкого й гармонічного входження в «правило» має сенс зробити піктограми й вивішувати їх на дошці в належний момент уроку. Добре, якщо це будуть піктограми яскраві, веселі, смішні, які ілюструють суть правила. Наприклад, головне правило тиші — смайлік, у якого рот закритий на замок, або те, що вам (або вашим учням) підкаже фантазія.


У досвідченого вчителя згодом склався свій набір правил, під час їх уведення враховувалися специфіка предмета, особливості класу, вікові особливості учнів, але дуже важливо, щоб цих правил дотримувався й учитель. Якщо сам учитель їх порушує, то діти будуть робити так само і тоді вся «правилотизація» перетворюється на марну витрату часу й сил. Якщо у вас діє правило піднятої руки, не заохочуйте тих, хто викрикує з місця, навіть якщо це була геніальна відповідь на творче питання: «Так, ти відповів блискуче, але я не можу тобі поставити високу оцінку, ти порушив правило піднятої руки».

Як показує практика, діти дуже швидко приймають правила гри, оскільки самі відчувають переваги цього, більш того, послідовний і твердий учитель, викликає законну повагу серед шкільної аудиторії.

Немає коментарів:

Дописати коментар